![](https://freight.cargo.site/t/original/i/8441db90dc5262ee465f6ef070dd4d62add2791f9ef4eef14c100d2964251f80/___.jpg)
Lee Seyoung
正反合, 2021
Material 1: Denim, Polyester
Material 2: Denim, Polyester
Material (HAT): Fake leather, Polyester
Technique: Cross Stitching
rosaanna@naver.com
©︎2021 Lee Seyoung. All Rights Reserved.
![](https://freight.cargo.site/t/original/i/57d92344ce84f32d664088c95854e452d87383dd6f5a47a3ade7d6899c678940/__1_.jp.jpg)
![](https://freight.cargo.site/t/original/i/a525d635138316b8289ab6df7bc5fcf5789558f1ec2c600c52566c172ed4049b/__2_.jpg)
![](https://freight.cargo.site/t/original/i/373309aaa15a6c0fea7251548b9ca481dda57607a0479724334448cd90d8434d/__3_.jpg)
![](https://freight.cargo.site/t/original/i/c1c0d7864c7a8c0e7271b5646363160397016182c6718f4500c26f01ed00f738/__4_.jpg)
![](https://freight.cargo.site/t/original/i/f557b53462026f211b6187f6bf38382340c33e5c637f9a573c9c92335c8a626e/__5_.jpg)
![](https://freight.cargo.site/t/original/i/1f64aa3731c9f76b4f3e3af536b0ce2a94eb0bb641f7c606cefbc72c90acb9b0/__6_.jpg)
Tightened gets loosened, and loosened gets tightened; the median point of this change is captured here.
![](https://freight.cargo.site/t/original/i/57d92344ce84f32d664088c95854e452d87383dd6f5a47a3ade7d6899c678940/__1_.jp.jpg)
正反合, 2021
©︎2021 Lee Seyoung. All Rights Reserved.
Because desire is impossible for what we
already own, we are continuously influenced by others. The object of desire is
constantly hallucinated. It is a constant repetition of dialectic.
Hegel's dialect: thesis, antithesis, synthesis
A paradigm is not biased toward one place.
Little by little, they are attracted toward the opposite. Thesis and antithesis meet to form a synthesis, and it becomes a thesis that again meets antithesis to form a synthesis.
Tightened gets loosened, and loosened gets tightened; the median point of this change is captured here.
“욕망은 개인의 내밀한 시안이 아니라 다른 주체들의 욕망을 자각하고 그들과 변증법 관계를 맺으면서 구성되는 사회적 구성물이다.”
-자크라캉
이미 소유한 것에 대해서는 욕망이 불가하기에 다른사람에게서 영향을 받는다.욕망은 사회적 관계의 산물이다. 또한 욕망의 대상은 끊임없이 환유된다. 끊임없는 변증법의 반복이다.
헤겔의 변증법 : 정반합
-사회적 연결 속에서 발생하는 욕망의 발현단계-
정 :자신 속에 암암리에 모순이 있는데 알아채지 못하는 단계로 현재의 자신의 상태이며 부족한것을 인지하지 못하는 상태이다. 이대로 유지되면 매너리즘에 빠질 수 있다. 우물안의 개구리
반 :모순이 자각되어 밖으로 드러나는 단계로 자신의 밖에서 새로운것을 인지하고 나에게의 부족함을 인지하는 단계이다.
합 : 모순에 부딪히며 제 3의 합이 발생. 새로운 패러다임의 시작.
패러다임은 어느 한곳에 치우쳐져있지 않는다. 조금씩 정반대의 것에 이끌려 이동한다. 정과 반이 만나 합을 이루고 또 그것이 정이 되어 다시 반을 만나 합을 이룬다.조여지면 풀어져가고 풀어지면 조여저가는 그 변화의 중간 모습을 포착한다.
对已拥有物体是不会产生欲望,则会受到周围人的影响.欲望的对象是不断会改变的的. 这就是永无止境的辩证法的反复.
黑格尔的辩证法 : 正反合
范式不偏向于任何一处. 他会被相反的东西吸引而慢慢移动. 通过正反相合组成新的正,并再次遇见反,形成正反相合.于是捕捉了拉紧就疏松,疏松就拉紧的这个变化的中间形象。
Hegel's dialect: thesis, antithesis, synthesis
A paradigm is not biased toward one place.
Little by little, they are attracted toward the opposite. Thesis and antithesis meet to form a synthesis, and it becomes a thesis that again meets antithesis to form a synthesis.
Tightened gets loosened, and loosened gets tightened; the median point of this change is captured here.
“욕망은 개인의 내밀한 시안이 아니라 다른 주체들의 욕망을 자각하고 그들과 변증법 관계를 맺으면서 구성되는 사회적 구성물이다.”
-자크라캉
이미 소유한 것에 대해서는 욕망이 불가하기에 다른사람에게서 영향을 받는다.욕망은 사회적 관계의 산물이다. 또한 욕망의 대상은 끊임없이 환유된다. 끊임없는 변증법의 반복이다.
헤겔의 변증법 : 정반합
-사회적 연결 속에서 발생하는 욕망의 발현단계-
정 :자신 속에 암암리에 모순이 있는데 알아채지 못하는 단계로 현재의 자신의 상태이며 부족한것을 인지하지 못하는 상태이다. 이대로 유지되면 매너리즘에 빠질 수 있다. 우물안의 개구리
반 :모순이 자각되어 밖으로 드러나는 단계로 자신의 밖에서 새로운것을 인지하고 나에게의 부족함을 인지하는 단계이다.
합 : 모순에 부딪히며 제 3의 합이 발생. 새로운 패러다임의 시작.
패러다임은 어느 한곳에 치우쳐져있지 않는다. 조금씩 정반대의 것에 이끌려 이동한다. 정과 반이 만나 합을 이루고 또 그것이 정이 되어 다시 반을 만나 합을 이룬다.조여지면 풀어져가고 풀어지면 조여저가는 그 변화의 중간 모습을 포착한다.
对已拥有物体是不会产生欲望,则会受到周围人的影响.欲望的对象是不断会改变的的. 这就是永无止境的辩证法的反复.
黑格尔的辩证法 : 正反合
范式不偏向于任何一处. 他会被相反的东西吸引而慢慢移动. 通过正反相合组成新的正,并再次遇见反,形成正反相合.于是捕捉了拉紧就疏松,疏松就拉紧的这个变化的中间形象。